Od 4 maja, czyli od najbliższego poniedziałku, przywracamy bezpośrednią obsługę klientów w placówkach ZUS. Oczywiście zachowujemy wszelkie zasady bezpieczeństwa z uwagi na COVID19. U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) – przekazuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
“ZUS, jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00. W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma”. – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Zachęcamy naszych klientów do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Platforma Usług Elektronicznych ZUS w czasie epidemii – to dobre rozwiązanie – mówi Krystyna Michałek.
Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów. Dzięki PUE, nie trzeba wychodzić z domu, by przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń czy samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej – dodaje Krystyna Michałek.
Ważne bezpieczeństwo
Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.