W tym roku Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie koordynuje działania czterech ważnych kampanii społecznych: „16 dni przeciwko przemocy ze względu na płeć”, „Przeciwdziałanie handlowi ludźmi i pracy przymusowej”, „Włocławek mówi przemocy stop – dostępność usług” oraz „Włocławska biała wstążka”.
Włocławskie oddziaływania profilaktyczne są rozproszone; realizują je między innymi organizacje pozarządowe, placówki oświaty, czy pomoc społeczna.
Wczoraj (27 listopada) we Włocławku gościł czerwony, dwupiętrowy autobus londyński. Jego obecność była elementem kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat zagrożeń wynikających z przestępstwa handlu ludźmi (współczesnego niewolnictwa). Natomiast na 3 grudnia zaplanowano działania w ramach kampanii: „Włocławska biała wstążka”.
Pod adresem: http://mopr.wloclawek.pl/?cid=2087 dostępny jest szczegółowy harmonogram poszczególnych przedsięwzięć.