Ponad 70 proc. rodziców z województwa kujawsko-pomorskiego aktywowało już bony turystyczne. Ci, którzy jeszcze tego nie zrobili, mają czas do końca marca 2022 r. Do tej daty należy także dokonać płatności bonem, natomiast z samej usługi hotelarskiej czy imprezy turystycznej można skorzystać później.
W okresie wakacyjnym wykorzystanie bonu znacznie przyspieszyło. Na Kujawach i Pomorzu 75,5 tys. rodzin wykorzystało bon w 100-u procentach. Pozostałe bony są wykorzystane częściowo, albo wcale lub nie zostały jeszcze aktywowane na PUE ZUS.Do tej pory wypoczynek dzieci z województwa kujawsko-pomorskiego został opłacony bonami o wartości blisko 86 mln zł. Rodzice z naszego regionu w bonach mają do wydania jeszcze ponad 101,6 mln zł – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Aby płacić bonem, trzeba go najpierw aktywować na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Mogą go aktywować rodzice dzieci do 18. roku życia.Po aktywacji rodzic otrzymuje specjalny kod, który należy przekazać podmiotowi turystycznemu podczas dokonywania płatności bonem. Każda płatność będzie potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym wysłanym w SMS.Bonem turystycznym można płacić wielokrotnie aż do wyczerpania jego kwoty. Ważne, żeby płatność bonem nastąpiła do 31 marca 2022 r.
Płatności bonami turystycznymi przyjmuje obecnie 28 tys. przedsiębiorców i organizacji pożytku publicznego świadczących usługi hotelarskie lub oferujących imprezy turystyczne w Polsce.
Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu „Rodzina 500 plus”. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i z tego powodu 500 plus im nie przysługuje.Na każde dziecko przypada jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością potwierdzoną odpowiednim orzeczeniem rodzice mogą liczyć na dodatkowy bon, również w wysokości 500 zł.
W przypadku pytań o bon turystyczny, jego aktywację i płatności zachęcamy do kontaktu ze specjalną całodobową infolinią pod numerem telefonu 22 11 22 111. Działa przez cały tydzień.