24 lutego pracownicy ZUS w wielu miejscowościach będą odpowiadali na pytania o świadczenie wychowawcze 500 plus i rodzinny kapitał opiekuńczy. Pomogą też rodzicom złożyć wnioski o te świadczenia.Kolejne dyżury odbędą się 17 marca.
Aby każdy miał możliwość wyjaśnienia wątpliwości dotyczących świadczeń rodzinnych oraz złożenia elektronicznego wniosku o 500 plus lub Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dla swoich klientów specjalne dyżury w ośrodkach pomocy społecznej, urzędach gmin czy urzędach miast- także w tych miejscowościach, w których nie ma placówek ZUS – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
I tak 24 lutego pracowników ZUS będzie można spotkać:
- Łysomice, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Warszawska 19, godz. 10.00 – 14.00
- Świedziebnia, Urząd Gminy, Świedziebnia 92A, godz. 9.00 – 13.00
- Wielgie, Urząd Gminy, ul. Starowiejska 8, godz. 10.00 – 14.00
- Brześć Kujawski, Brzeski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Królewska 5, godz. 9.00-13.00
- Ciechocin, Urząd Gminy, Ciechocin 172, godz.9.00-13.00
- Łasin, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wodna 15, godz. 9.00-13.00
- Skrwilno, Urząd Gminy, ul. Rypińska 7, godz. 9.00-13.00
- Strzelno, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Sportowa 6, godz. 9.00 – 13.00,
- Śliwice, Gminny Ośrodek Kultury, ul. Dworcowa 39, godz. 9.00 – 13.00,
- Warlubie, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Dworcowa 15, godz. 9.00 – 13.00,
- Sośno, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Parkowa 4, godz. 10.00 – 14.00,
- Rogowo, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 4, godz. 11.00 – 15.00,
- Kcynia, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Libelta 28, godz. 11.00 – 15.00.
Kolejne dyżury odbędą się 17 marca. Wykaz miejscowości i nazwa instytucji, w której takie konsultacje się odbędą, można sprawdzić na stronie zus.pl w kalendarium.
Jeśli ktoś już teraz potrzebuje pomocy w sprawie świadczenia wychowawczego 500 plus lub Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego może z niej skorzystać na miejscu w placówce ZUS albo podczas e-wizyty w ZUS. Pomoc można również uzyskać na specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00) oraz w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS nr telefonu 22 560 16 00, lub cot@zus.pl (konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 –18.00).