Pod koniec lutego 2022 r. studenci Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku zainicjowali ważny projekt społeczny, którego celem jest edukowanie oraz weryfikowanie poprawności informacji, które do Nas docierają. Swój udział w projekcie mają też osoby z innych uczelni w naszym kraju (np.: Politechnika Poznańska), co czyni Media Check inicjatywą ogólnopolską.
Projekt nosi nazwę Media Check. Nazwa projektu nie jest przypadkowa – zespół składa się bowiem z osób studiujących na kierunku Nowe Media i E-biznes. Ekipa Media Check postanowiła stworzyć miejsce w Internecie, w którym edukują oni społeczeństwo na tematy związane z dezinformacją – wyjaśniają oni czym jest fake news bądź clickbait. Główną działalnością projektu jest jednak sprawdzanie poprawności informacji, znalezionych bądź nadesłanych przez czytelników.
Media Check w ciągu miesiąca bardzo mocno się rozwinął. Członkowie projektu gościli w mediach (m.in Radio PIK, TOK FM, RMF MAXXX i Dzień Dobry Włocławek), a od dwóch tygodni prowadzą zajęcia w miejskich szkołach średnich i technikach nt. zwalczania dezinformacji. Kolejne placówki są zainteresowane warsztatami. Do założycieli projektu odezwała się jedno z toruńskich liceów.
Projekt jest też obecny naukowo na konferencjach naukowych. W ciągu kilku dni omawiano Media Check na dwóch ogólnopolskich konferencjach naukowych.
Działania zespołu Media Check można śledzić na Facebooku (Media Check), Twitterze (mediacheckpl) oraz Instagramie (mediacheckpl). Zespół Media Check stworzył też aplikację mobilną na systemy iOS i Android w formacie PWA, która umożliwia szybkie dodanie strony do pulpitu. Witryna automatycznie zmieni się w aplikację.