Włocławski ratusz wraca do sprawdzonych i wygodnych dla interesantów, zasad funkcjonowania. Chodzi jednak nie tylko o wygodę polegającą na wcześniejszym umawianiu się z urzędnikami w danych sprawach, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo.
Ponieważ covid-19 nie odpuszcza, sytuacja epidemiczna pogarsza się (24 listopada 2021 r. zanotowano rekordową w ostatnich miesiącach liczbę zakażeń wynoszącą 28 380), prezydent Włocławka Marek Wojtkowski wydał Zarządzenie w sprawie określenia ograniczeń w wykonywaniu zadań przez Urząd Miasta Włocławek w stanie epidemii.
Od dnia 25 listopada 2021 r. interesanci przyjmowani będą w budynkach ratusza przy Zielonym Rynku 11/13, przy ul. 3 Maja 22 i przy ul. Kościuszki 12 po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie lub elektronicznie.
W budynkach Urzędu Miasta dostępne są pomieszczenia recepcyjne: w Biurze Obsługi Mieszkańców przy Zielonym Rynku 11/13 i na stanowiskach obsługi interesanta przy ul. 3 Maja 22 i przy ul. Kościuszki 12. Stanowiska są wyposażone w przezroczyste przesłony. W trakcie obsługi liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi.
Konieczność umówienia spotkania nie dotyczy rejestracji zgonów oraz sporządzania aktów zgonów, a także odbioru awizowanych przesyłek urzędowych, jednak nawet w tak newralgicznych przypadkach zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego lub e-mailowego z Urzędem Miasta.
Podczas obecności w pomieszczeniach Urzędu pracownicy wykonujący czynności obsługowe oraz interesanci zobowiązani są do zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, zachowania wymaganej odległości 1,5 metra od innych przebywających w nim osób, używania rękawic ochronnych lub stosowania płynu do dezynfekcji rąk.
Forma załatwiania spraw oraz niezbędne dane do kontaktu zamieszczone są na stronie internetowej Urzędu Miasta www.wloclawek.pl Informacji udzielają również pracownicy pod numerem telefonu 54 414 40 00.
Warto pamiętać, że realizacja spraw w Urzędzie Miasta Włocławek jest również możliwa za pośrednictwem:
Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
poczty elektronicznej na adres: poczta@um.wlocl.pl lub telefonicznie pod nr 54 414 40 00 w przypadku, gdy nie jest wymagany podpis;
operatora pocztowego – jeśli osoba nie posiada konta na platformie ePUAP, profilu zaufanego albo certyfikatu kwalifikowanego.
Dokumenty można też wrzucić do pojemnika (urny) umieszczonego przy wejściu do budynku Urzędu Miasta Włocławek przy Zielonym Rynku 11/13.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 listopada 2021r. Pełna treść przedmiotowego Zarządzenia Prezydenta Włocławka jest opublikowana: https://bip.um.wlocl.pl/zarzadzenie-nr-4242021prezydenta-miast-wloclawek-z-dnia-24-listopada-2021-r-w-sprawie-okreslenia-ograniczen-w-wykonywaniu-zadan-przez-urzad-miasta-wloclawek-w-stanie-epidemii/