Na liście 30 projektów społecznych mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu znalazła się inicjatywa realizowana przez ANWIL. Ośrodek THINKTANK i Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizatorzy zestawienia – za szczególnie istotny dla lokalnego środowiska uznali konkurs włocławskiej spółki z Grupy ORLEN pn. Pan Karp zarybia Wisłę.
30×30 to zestawienie najciekawszych działań społecznych – po 30 w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym – realizowanych przez polskie firmy. Zostało ono przygotowane przez ośrodek THINKTANK wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu (dalej FOB) – w ramach projektu pt. 30-lecie gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Biznesie, co dalej?
FOB, poza włączeniem się w organizację przedsięwzięcia, wytypowało też w oparciu o coroczne raporty Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 166 ze 180 nominowanych projektów. Pozostałe zgłosiła, na prośbę THINKTANK, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Jedną z praktyk, które znalazły uznanie ekspertów zajmujących się zawodowo społeczną odpowiedzialnością biznesu, jest konkurs organizowany przez ANWIL i Towarzystwo Promocji Ryb
pn. Pan Karp zarybia Wisłę.
Inicjatywa realizowana jest od 2015 roku. Jej celem jest podniesienie świadomości najmłodszych w zakresie znaczenia ryb dla ekosystemu oraz popularyzacja ichtiologii. Włocławska spółka z Grupy ORLEN nieprzerwanie, od czterech lat włącza się w organizację tego przedsięwzięcia, ponieważ stałym elementem jej strategii jest troska o środowisko oraz edukacja ekologiczna.
Tylko w ubiegłorocznej edycji konkursu wzięły udział dzieci z 41 przedszkoli oraz szkół podstawowych znajdujących się na terenie 9 województw. Do Wisły trafiło wówczas niemal 140 tysięcy narybku węgorza i sandacza.