Usuwanie wyrobów azbestowych z obiektów zlokalizowanych na terenie Włocławka odbywa się sukcesywnie, co roku, w ramach realizowanego przez samorząd programu.
W 2022 roku, z programu likwidacji azbestu skorzystały 32 osoby/właściciele nieruchomości. Usunięto i zutylizowano ponad 45 ton tego surowca. Urząd Miasta wystąpił do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o zwrot poniesionych na ten cel kosztów.
Jak w ostatnich latach kształtowało się zainteresowanie programem? W 2021 roku, ze wsparcia z budżetu miasta na usuwanie azbestu skorzystały 42 osoby (usunięto ponad 67 ton). Rok wcześniej (w 2020) skorzystało 22 właścicieli nieruchomości, a z terenu Włocławka zniknęło prawie 36 ton azbestu.
Zachęcamy mieszkańców/właścicieli nieruchomości do składania wniosków na 2023 rok, nabór trwa i zakończy się w grudniu. Po zakończeniu zbierania wniosków nastąpi ich weryfikacja, a demontażem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest zajmie się specjalistyczna firma.
Szczegóły obecnego naboru: https://mst-wloclawek.rbip.mojregion.info/nabor-wnioskow-dotyczacych-usuniecia-wyrobow-zawierajacych-azbest-z-nieruchomosci-znajdujacych-sie-na-terenie-gminy-miasto-wloclawek-w-2023-roku/
Warto dodać, że Uchwałą Rady Miasta Włocławek z dnia 27 listopada 2017 roku, przyjęto „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek na lata 2017- 2032”.