Zakończyła się II edycja konkursu dla przedsiębiorców z obszaru Śródmieścia na „Lokalny Produkt”. Mieszkańcy wybrali swojego tegorocznego faworyta.
Do tegorocznej edycji Konkursu wpłynęło aż 7 propozycji od przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji. Jedna z ofert została odrzucona na pierwszym etapie oceny formalnej, gdyż złożono ją po wyznaczonym przez Urząd Miasta terminie. Zgodnie z Zarządzeniu nr 375/2021 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 14 września 2021r. Komisja Konkursowa oceniła wszystkie propozycje i dopuściła do głosowania online pięć z nich. Głosowanie trwało od 3 do 17 listopada br.
Mieszkańcy wybrali swojego faworyta, którym okazała się propozycja nr 4 – zestaw świec z naturalnego wosku z motywem fajansu włocławskiego – propozycja firmy Pani Alicji Pszczolińskiej właścicielki Kawiarni MIODNIA z ul. 3 Maja 1.
Zgodnie z opisem ze zgłoszenia konkursowego proponowany zestaw świec z wosku pszczelego oprócz walorów zdobniczych ma działanie pro zdrowotne, ponieważ może służyć m. innymi do inhalacji oraz jonizacji powietrza. Proponowany produkt może być miłą pamiątką i prezentem promującym Włocławek. Element wzoru fajansowego umieszczony na świecach nawiązuje do tradycji przemysłowych miasta.
Kawiarnia Miodnia prowadzi także działalność edukacyjną z zakresu pszczelarstwa i powstających produktów. Zapotrzebowanie na tego typu świece – naturalne, prozdrowotne i jednocześnie piękne – jest coraz większe. Właściwości zdrowotne produktu jak zapewnia pomysłodawczyni są ogromne.
Wybrany w drodze głosowania mieszkańców przedsiębiorca otrzymuje prawo do używania dla danego produktu tytułu Lokalny Produkt, wraz z odpowiednim oznaczeniem oraz nagrodę finansową, którą może spożytkować na m. innymi zakup materiałów do produkcji, dokonywania opłat związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz zakupu niezbędnego sprzętu technicznego i elektronicznego.
Zainteresowanych produktem oraz skorzystaniem z szerokiej oferty Kawiarni Miodnia zapraszamy na ul. 3 Maja 1 (wejście od ul. Łęgskiej).
W najbliższych dniach nastąpi uroczyste wręczenie nagrody Zwycięzcy tegorocznej edycji Konkursu.
Przypomnijmy, iż uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy, którzy posiadają tytuł prawny do lokalu położonego w obszarze rewitalizacji miasta Włocławek i prowadzą tam działalność gospodarczą. Konkurs skierowany jest do m. innymi właścicieli lub najemców punktów usługowych, produkcyjnych i handlowych, w tym np. lokali gastronomicznych, rzemieślników, rękodzielników i artystów.
Celem konkursu realizowanego w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek na lata 2018-2028 jest wyłonienie najlepszego jakościowo, najciekawszego, oryginalnego i nowego pod względem wzornictwa, formy, sposobu prezentacji i dostępności, związanego z tradycją i kulturą miasta produktu lub usługi pochodzącego ze Śródmieścia. Wymogiem koniecznym wzięcia udziału w Konkursie jest spełnienie warunku, by zaproponowany w konkursie produkt lub usługa były nowe, tj. wymyślone przez przedsiębiorców z obszaru rewitalizacji.