Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywraca standardowe godziny obsługi klientów w swoich placówkach. Od lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS znów będą otwarte do 18-tej.Klienci nadal będą mogli załatwiać swoje sprawy online, bez wychodzenia z domu korzystając np. z e-wizyt.
Wydłużone godziny pracy w poniedziałki dotyczą sal obsługi klientów w oddziałach, inspektoratach i biurach terenowych ZUS oraz w Punkcie Informacyjnym ZUS w Mogilnie. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, klienci mogą do nas przyjść i załatwić swoje sprawy w standardowych godzinach od 8 do 15.00. Wyjątek stanowią Punkty Informacyjne ZUS w Chełmnie i Wąbrzeźnie, gdzie obsługa odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 14.00. Natomiast Punkt Informacyjny ZUS w Koronowie czynny jest od poniedziałku do piątku od godziny 8 do 15.00– informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w urzędzie. ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z domu, korzystając np. z e-wizyt. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką. Klient e-wizytę umawia poprzez stronę internetową www.zus.pl, wybierając dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Od października ubiegłego roku na spotkanie online zdecydowało się ponad 86 tys. osób, w tym 4,5 tys.
w województwie kujawsko-pomorskim – dodaje rzeczniczka.
Natomiast osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie dzwoniąc pod nr telefonu 52 34 18 126 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim) oraz pod nr telefonu 54 230 73 76 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu).